18. marts 2019  | Annoncør | Kontakt os
Job-Support.dk - Din genvej til et nyt job!
SOS Børnebyerne
Finansiel Controller til økonomiafdelingen
SOS Børnebyerne Danmark søger en ansvarlig, fagligt kompetent og engageret kollega dels til international projektøkonomi samt til intern økonomiafdeling.
SOS Børnebyerne Danmark har en omsætning på over 230 millioner kr. og omkring 50 ansatte. Omsætningen har i de senere år været stigende, hvilket øger mulighederne for at gøre en forskel. Samtidig stiller det også nye og større krav til økonomistyring, herunder til processer, opfølgning og rapportering.
Om jobbet
Du bliver en del af et dynamisk team af dedikerede kollegaer med et uformelt, positivt og engageret arbejdsmiljø. I Økonomiafdelingen er vi 6 medarbejdere og International afdeling består af 6 medarbejdere. Vores kontor ligger centralt i København, på Vesterbro.
Som Finansiel Controller skal du bidrage til at sikre, at vores projektbevillinger forvaltes i overensstemmelse med interne retningslinjer samt Danidas, EUs og andre donorers retningslinjer. Endvidere skal du bidrage til optimering af processer og procedurer i økonomiafdelingen.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
  • Udarbejdelse og kvalitetssikring af projektbudgetter ifbm. projektansøgninger til donorer
  • Finansiel monitorering af bevillinger i samarbejde med implementerende landekontorer
  • Bidrage til løbende økonomistyring, budgetopfølgning og budgetrevisioner
  • Udarbejdelse og kvalitetssikring projektregnskaber til donorer
  • Koordinering af vores eksterne revisioner af projektregnskaber med vores revisor og landekontorer
  • Støtte og vejledning af dine kolleger såvel i København som på landekontorerne inden for projektstyring og administration, interne procedurer og donorkrav
  • Bidrage til løbende forbedring af processer samt udarbejdelse af vejledninger og procedurer
  • Ad hoc deltagelse i diverse økonomi- og regnskabsopgaver
Om dig
Du er systematisk, selvstændig, ansvarsfuld, engageret og fokuseret på at levere høj kvalitet. Du er fleksibel og villig til at træde til, når der er brug for det.
Du har gode kommunikationsevner og evner at samarbejde med kollegaer på tværs af afdelinger og lande. Derudover ser du muligheder, hvor andre ser udfordringer og problemer.
Du arbejder struktureret og kan håndtere mange opgaver i et travlt og dynamisk arbejdsmiljø og trives i en organisation i forandring med fokus på at optimere processer og procedurer.
Baggrund og kvalifikationer:
  • Du har en økonomiuddannelse, f.eks. Cand. Merc. eller HD i regnskab og økonomistyring.
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til og erfaring med projektøkonomi og administration samt styr på de regnskabstekniske principper (herunder debet og kredit)
  • Erfaring med ERP-systemer, gerne Navision og er rutineret bruger af Office pakken, især Excel hvor du behersker diverse funktioner som; pivot, makroer, lookups mm.
  • Du kan begå dig på engelsk i skrift og tale.
  • Du har flair for tal og har arbejdet effektivt med fokus på detaljerne, samtidig med at du kan bevare overblikket.
Løn og ansættelsesvilkår
Som udgangspunkt er der tale om en 12 måneders projektansættelse med eventuel forlængelse. Lønnen vil være på AC-niveau i staten iht. overenskomst mellem SOS Børnebyerne og AC-organisationerne/HK. Delvist arbejdsgiverbetalt pensionsbidrag samt andre personalegoder. 37 timers arbejdsuge inkl. frokost.
Der vil sandsynligvis være nogen rejseaktivitet til Afrika i forbindelse med vores igangværende projekter hvorfor rejsedage kan forventes.
Vil du vide mere
Kontakt Mikkel Hauschildt, økonomi- og administrationschef, på telefon 88 33 02 50. Du kan læse meget mere om SOS Børnebyerne på www.sosbornebyerne.dk.
Deadline for ansøgning
Ansøgninger skal være os i hænde hurtigst muligt. Send din ansøgning og CV på nedenstående link.
Vi tager løbende kandidater til samtale og forventer ansættelse snarest muligt.
SOS Børnebyerne giver forældreløse og udsatte børn en familie, en tryg barndom og en uddannelse. I Danmark arbejder vi med fundraising, formidling og programarbejde. Organisationen har været igennem en positiv periode med gode resultater i et højt tempo, og vi håber, at du vil være med til at fortsætte udviklingen.
Du kan læse mere om SOS Børnebyerne på www.sosbornebyerne.dk.
©2000-2019 Job-Support.dk Valid HTML 4.01 Transitional
Del på Facebook Del på Twitter
Send Ansøgning
Del på Google+ Del på LinkedIn
Job-Support A/S  -  Taastrup Hovedgade 56  -  2630 Taastrup  -  Danmark  -  +45 70 20 31 00  -  CVR: 31365953
©2000-2019